Van de maagden eilanden naar de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Juliska - WaarBenJij.nu Van de maagden eilanden naar de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Juliska - WaarBenJij.nu

Van de maagden eilanden naar de Bahama's

Door: Juliska

Blijf op de hoogte en volg Juliska

08 Mei 2008 | Bahama's, Nassau

Om 5.45 ging de wekker. Dit maal niet om voor een stel verwende rijkaards het ontbijt voor te bereiden…. Nee, dit maal om het roer van de boot over te nemen. Terwijl de meeste mij niet eens hun nieuwe fiets zouden uitllenen om een ritje te maken, zat ik trots voor 4 uur aan het roer van 110ft M/Y Miracle. Terwijl de drie mannen met wie ik de ‘crossing’ naar de Bahama’s deed zo moedig waren om te blijven slapen. (He daddyman, kan jij je niet voorstellen he…)

In het ochtend gloren dwong ik meelf mn ogern gericht te houden op de horizon en de radar. Wiskunde is nooit echt mn ding geweest maar ineens werd ik geacht de koers van een boot te berekenen en te behouden. Moet zeggen, dat ging stukken beter dan de koers in mn eigen leven.

Vurig hoopte dat de bultrug walvissen of dolfijnen me zouden vergezellen op mijn eerste ‘watch’ maar helaas was het voor hen ook nog net iets te vroeg. De hele oceaan lag nog te slapen. Twee zeemeeuwen op een drijvend stuk hout en een school vliegende vissen waren de meest spannende gebeurtenissen de eerste paar uur. Net toen ik aan het idée gewend was dat ik de hele ocean voor mezelf had kwam een lomp groot vrachtschip dat verstoren. Op 4 nautical miles afstand vervuilde hij mijn uitzicht en de smaak van mn koffie. No geen 15minuten later was ook de automatische piloot dusdanig van slag dat hij van koers raakte en ik het schip handmatig terug moest brengen op de juiste koers. En ik maar denken dat op uitkijk zijn niet meer betekende dan neuspeuteren en nagels vijlen…….

Na vier uur hield mijn gezag op en nam de engineer het roer over. Toen stond ik opnieuw voor een lastige keuze: het zondek voor een paar uur voor mezelf of de stapel strijkwas eindelijk eens weg werken. Tja, aangezien ik natuurlijk niet as een wit tafellaken aan kan komen op de Bahama’s was de keus snel gemaakt.




Kus vanuit het wheelhouse van Miracle,
Juliska

P.S. De drie dagen durende oversteek naar de Bahama’s heeft voor verlate reacties op emails en verjaardagen gezorgd… Excuses daarvoor…. Geen land in zicht en dus ook geen internet of telefoon mogelijk. Maar nu het schip weer veilig aan wal ligt zal ik mn leven beteren…..


  • 09 Mei 2008 - 06:17

    Pascal:

    zie je dat meer kan dan je denkt :)

    Wel te gek hoor en je hebt helemaal gelijk na zoveel inspanning moet je ook even aan jezelf denken.

    Enjoy it,

    kus Pascal

  • 09 Mei 2008 - 06:51

    Jeroens:

    Wanneer meren jullie aan in de loosdrechtste plassen ? ;-)

    Wat een leven zeg... pfff heel veel plezier en geniet er van.

    Jeroen

  • 09 Mei 2008 - 11:58

    Annelies:

    Wij zijn veilig uit Ierland en ziekenhuis gekomen. Komen jullie vanavond bbqen? Ned. temp. is als op de Bahama's dus echt 's zomers. Mu komt ook en N ook en ik lig languit op de stoel. Mag wel lopen maar er is geen punaise in mijn knie gekomen. Vervolg is nog niet bekend. xxjes

  • 09 Mei 2008 - 13:10

    Dman:

    ik had geen oog dichtgedaan. Hoelang heeft de engineer er over gedaan om de juiste koers weer terug te vinden?
    Dman

  • 10 Mei 2008 - 10:08

    Antoine:

    Klikt weer goed Juliska! Lijkt me ook leuk om die vliegende vissen eens "live" te zien. Ga je de komende tijd nog iets leuks doen?
    Kus, Antoine

    PS heb gisteren heerlijk genoten van een BBQ bij je ouders ;)Kriel en je vader hebben 'weer' gewonnen met party & co en jullie record verslagen :(

  • 12 Mei 2008 - 08:24

    10:

    Lijkt me geweldig.
    Heel veel plezier de komende tijd en groetjes aan Bruno.
    St. Geertruid was ook heel mooi!
    10

  • 12 Mei 2008 - 11:06

    Oma Annie:

    Ontzettend leuk je ervaringen op jouw luxe jacht te zien. Pas goed op jezelf. Veel liefs en groetjes ook voor Bruno van Oma. Nog bedankt voor je nachtelijke felicitatie, alsof je naast mij stond!!

    Oma Annie

  • 12 Mei 2008 - 19:05

    KAPITEIN IGLO:

    Kapitein Iglo, de beste stuurvrouw aan wal spreekt. Ook al sta ik aan wal, helaas heb ik ook niet de kracht om op tijd te reageren, drama, drama. Ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben. Als we volgend jaar op wereldreis ben en verloren met mijn surfboard afdrijf richting de Bahama's, dan hoop ik dat jij mij komt redden:). Enjoy!

    XX Lis

  • 13 Mei 2008 - 17:30

    Nico:

    Hebben ze nog Vutters nodig die (zo is nu eenmaal het leven) wel 1 x in de week tijd hebben om de helmstok vast te houden?

  • 14 Mei 2008 - 11:28

    Diana:

    SUPER!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliska

Na braaf afstuderen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam leek een vaste baan met auto en het kopen van een huis de beste toekomst. Tot drie maanden reizen me tot andere gedachten bracht. Ander half jaar later is het huis verkocht en woon ik in de Caribbean. Waar reizen en het geven van duiklessen tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoren... Droom niet van een leven, maar leef je droom!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 91091

Voorgaande reizen:

24 Juni 2005 - 30 November -0001

Leven buiten de grens

01 Januari 2007 - 30 November -0001

Leven op n prive yacht

Landen bezocht: