De bergen in.... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Juliska - WaarBenJij.nu De bergen in.... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Juliska - WaarBenJij.nu

De bergen in....

Door: Juliska

Blijf op de hoogte en volg Juliska

10 Oktober 2007 | Zwitserland, Bern

Natuurlijk had het al mijn zorgen moeten wekken dat iemand meteen afhaakte bij het bericht we gaan de bergen in.... Ik met mijn Hollandse instelling (en hoogste berg zo'n driehonderd meter boven zeespiegel) dacht hoe zwaar kan dat nou zijn.... Tja, ik heb het geweten. Van 1239 naar 2405, dat is toch enkel 1166 meter omhoog.... Nou nee dus want bergen gaan naar beneden en weer omhoog. En natuurlijk niet over een weggetje, nee soms zijn er geen paden. Klimmen en klouteren is de enige manier om naar de top te komen. Naar beneden wil je niet eens kijken, laat staan wandelen, liever omhoog dan maar. Armen, benen, handen en voeten. Alles was nodig om de top van de Santis in 4,5 uur te bereiken....

Maar het was gelukt en heeft voor de nodige leuke foto's gezorgd. Verder is Zwitserland erg mooi, maar heb ook weer zin om naar Nl te komen. Gelukkig land mijn vliegtuig aanstaande zaterdag.. Meer foto's zijn bij mij te bezichtigen, voor de geinteresserden

  • 10 Oktober 2007 - 09:30

    Anita:

    jeuh.. goed bezig juliska!!! ik met mijn hoogtevrees doe het je niet snel na, maar vind het superstoer dat jij zo superstoer bent ;)

  • 10 Oktober 2007 - 11:40

    10:

    Hoi Liz,
    Ik ben trots op je. Je had natuurlijk eerst inlichtingen bij ons kunnen inwinnen. Ik geniet altijd veel van het uitzicht en naarmate ik ouder word, nog meer. Dat helpt.
    Maar 1100m. hoogteverschil is pittig.
    Maar met jouw mentaliteit,jeugd en conditie moet het ook wel lukken.
    We komen niet naar Schiphol om je op te halen, want zoals je weet maken wij dan Kreta onveilig.
    Dus tot over 1 1/2 week.
    Groetjes,XXX en groetjes aan Bruno
    Liefs, 10

  • 10 Oktober 2007 - 14:57

    Jasmin:

    woont ie helemaal bovenop de berg :) Hihihihi

    Knuffie en tot snel

  • 10 Oktober 2007 - 17:43

    Jeroens:

    Als je weer in Nl bent kom ik ff je foto's bewonderen.. Gaan we wat leuks doen... Tot binnenkort.

    Gr jeroen

  • 11 Oktober 2007 - 22:20

    Diana:

    Je bent gelukkig weer beneden gekomen...

  • 12 Oktober 2007 - 07:25

    Joyce:

    Geweldige prestatie..........

    Ik moet zeggen je hebt echt lef en durf gehad, ik zou het je niet na kunnen doen.
    Alvast een welkom thuis a.s zaterdag, en geniet van je tijd op Nederlandse bodem.

    Liefs en een knuf....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliska

Na braaf afstuderen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam leek een vaste baan met auto en het kopen van een huis de beste toekomst. Tot drie maanden reizen me tot andere gedachten bracht. Ander half jaar later is het huis verkocht en woon ik in de Caribbean. Waar reizen en het geven van duiklessen tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoren... Droom niet van een leven, maar leef je droom!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 91097

Voorgaande reizen:

24 Juni 2005 - 30 November -0001

Leven buiten de grens

01 Januari 2007 - 30 November -0001

Leven op n prive yacht

Landen bezocht: