Eindelijk het beruchte papiertje - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Juliska - WaarBenJij.nu Eindelijk het beruchte papiertje - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Juliska - WaarBenJij.nu

Eindelijk het beruchte papiertje

Door: Juliska

Blijf op de hoogte en volg Juliska

25 Maart 2007 | Verenigde Staten, Florida

Twaalf dagen kou, amerikanen, leerboeken en duikspullen om me heen. Nagels kompleet weg gebeten en mn vader suf gebeld voor morele support. Maar jawel, het alles heeft zijn beloning opgeleverd....

Mss PADI Dive Instructor #975442. Het is officieel binnen!!!

Voor degenen die mijn wandelingen de laatste twee maanden hebben gemist even een korte update. Het bezoek aan Nederland was vliegensvlug, tja het bleef natuurlijk een zakenreis en gelukkig ging de duikshow in Utrecht dan ook goed. De vijf dagen zijn zo snel gegaan. Een aantal van jullie had ik met liefde willen bezoeken maar tussen familie, stroopwafels en bruine boterhammen met kaas door, was de tijd gewoon te kort. Klachten kunnen natuurlijk altijd in drievoud worden ingeleverd bij mn secretaresse....

Na Nl was het vijf dagen Zwitserland (jawel twee dagen op de piste en ditmaal eens geen breuken..) en daarna terug naar Saba. Ook Saba was dimaal kort want na vier dagen van twee afscheidsfeestjes, de verjaardag van Bruno en vijf dagen werken bevond ik mezelf in het vliegtuig naar Florida. Niet dat ik nou echt het geld had voor de hele cursus, maar credit cards zijn naast het wiel de beste uitvinding.... Na al het lesgeven op Saba was het tijd om officieel mijn credentials te halen als instructeur en Florida was de dichtbijzijnde mogelijkheid.


Wat een drama, ongeveer een uur weg van het water probeerde ik in the middle of no where (Pinbroke Pines voor de liefhebbers) tussen mijn boeken en presentaties door wat slaap te pakken. De nervousiteit, het voorbereiden en de on afgebroken behoefte om mijn nagels weg te knagen wonnen het echter van een goede nachtrust. 12 nachten ging het zo door en als enige in de cursus was niet bepaald gezwelli.... Tot de top van dit hele drama dat PADI IDC heet, de dag van de examinatie aanbrak. Overgeven voegde zich toe aan het lijstje en ik vertrok naar een lake in Fort Lauderdale... In ongeveer 19 graden water, was het voor een Caribisch verwend nest als ik echt geen pretje om daar twee uur in rond te spartelen... Maar aan al de elende kwam een eind toen de uitslagen bij me binnen kwamen.

Gelukkig had ik na mijn nieuwe belevenis een dag in Florida voor ik terug vloog naar Saba en kon ik in mijn schema Miami, Fort Lauderdale beach, de Everglades en een omgevingstour inplannen.... Al met al een nieuw avontuur while living in paradise.....

Kus,
Juliska

  • 26 Maart 2007 - 06:34

    Pascal:

    he wauw te gek joh dus nu ben je echt helemaal officieel duik juf...
    Hier in Nederland is het water nog veel kouder en is het buiten nog niet eens 19 graden hahah .

    Geniet van je officiele papiertje.

    Dikke kus Pascal en Maarten

  • 26 Maart 2007 - 08:08

    Kristel:

    Hey meis! Gefeliciteerd zeg. Ziejwel, ik wist nog wel dat je ergens een keer in NL zou zijn, maar wist niet wanneer. Hahaha! Sneaky you! Eniewees hoop dat alles goed gaat met je, dat je nog steeds geniet van je leven in het kleine paradijs. Hier gaat alles gewoon goed met mij en Vin en het werk en de stress die bij NL hoort, haha.
    Succes met alles tijgertje klein.

  • 26 Maart 2007 - 09:51

    Jeroen S:

    Heee Meissie,

    Wat een verhalen allemaal..

    Ik dacht dat SABA relaxen-ontspannen-go with the flow was maar als ik dit zo lees dan word ik aardig gespannen ;-)

    Maar wel super dat je je instructor gehaald hebt. Ik heb afgelopen zomer tijdens Padi Course gezien wat een enorme lange lijst aan opleidingen je moet volgen om dit te behalen en dat is niet gering.. Dus bij deze van Harte gefeliciteerd.. Dat dit dan weer tenkoste moet gaan van je vingers "voorheen met nagels" is wel betreurend om te lezen..

    Je korte bezoek aan NL was kort maar krachtig maar vond super leuk om je weer even te zien en te spreken.. Rust ff lekker uit en tot binnenkort.

    Gr jeroen

  • 26 Maart 2007 - 09:52

    Monique:

    Topper!
    GEFELICITEERD! Echt heel goed gedaan. Wat een leventje heb je toch, het blijft een groot avontuur. Hier alles prima, we ziiten inmiddels in ons nieuwe huis en dat bevalt heel goed. Jamie is inmiddels alweer 9,5 maand en het is echte een prachtig kereltje. Ga maar weer lekker vereder genieten op je eiland.Kus, Mo, Pep & Jamie

  • 26 Maart 2007 - 14:03

    10:

    Hoi Liz, van harte! Misschien ga ik toch nog eens duiklessen nemen, maar ook in de warmte.
    Wij hebben door de mangrovebossen van The Gambia ook croks gezien en even voor het archief "ik heb er een een poot gegeven" Bestaat een foto van!
    Dit was geen echt wilde, maar toch.
    Nu weer lekker genieten van je warme en knusse eilandje met hopelijk heel veel duikers. Goed voor de vakantiekas.
    Groetjes ook van Nico. 10

  • 02 April 2007 - 07:06

    Jasmin:

    Hey Julis!!!! Wederom trots op je! Jammer dat ik je niet even een knuffel heb kunnen geven! Ik ben zelf net terug van de wintersport...jawel 1ste x boraden voor mij! Erg leuk geweest en gisteren in hillywood meegelopen aan de cityrun. Alles goed hier! Lieverd geniet en ik hoop je snel weer te spreken, al zijn het je mooie dagboekverslagen!! Ik zeg je moet er iets mee doen! Misschien de viva of i don't know dan kunnen we je wekelijks volgen:) Hihihi

    Dikke smakkerd en take care,

    Jasmin

  • 26 April 2008 - 12:48

    Yara:

    Jee wat een verhaal.. geweldig hoor!! Wat een leven heb je!! Dikke kussen en veel liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliska

Na braaf afstuderen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam leek een vaste baan met auto en het kopen van een huis de beste toekomst. Tot drie maanden reizen me tot andere gedachten bracht. Ander half jaar later is het huis verkocht en woon ik in de Caribbean. Waar reizen en het geven van duiklessen tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoren... Droom niet van een leven, maar leef je droom!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3498
Totaal aantal bezoekers 91101

Voorgaande reizen:

24 Juni 2005 - 30 November -0001

Leven buiten de grens

01 Januari 2007 - 30 November -0001

Leven op n prive yacht

Landen bezocht: