Assepoester op de boot - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Juliska - WaarBenJij.nu Assepoester op de boot - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Juliska - WaarBenJij.nu

Assepoester op de boot

Door: Juliska

Blijf op de hoogte en volg Juliska

18 April 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

De boze stiefmoeder nam afgelopen week vorm in acht over rijke gasten, waaronder de eigenaar van de boot. Om als kabouter door het leven te gaan was niet iets wat op mijn verlanglijstje staat. Schrobben, boenen en alles schoonhouden zonder dat iemand het ziet behoorde o.a. tot mijn werkzaamheden. Gelieve niet praten met gasten tenzij ze wat aan jou vragen. Tja, als dat niet persoonlijkheids veranderend is weet ik het ook niet meer. Dus de eerste paar dagen op de boot als assepoester vielen tegen….. Lange dagen (opstaan voor ontbijt voorbereiding rond 7, naar bed na de afwas van het diner wat zo rond 10 uur s avonds begon….) Mijn voeten protesteerde hevig, elke keer dat ik ze probeerde neer te zetten op het teak houten deck.

Gelukkig kwam er verandering in de trip, zo gauw als de gasten besloten dat ze wouden snorkelen en duiken. Een aantal duik-spots die op mijn verlanglijstje stonden rond de Maagden eilanden kon ik ze aansmeren dus vertrok de boot van St Barths naar Virgin Gorda (BVI) waar het wrak van “the Rhone” lag te wachten in de diepte van het blauw. Danzkij een aantal onverwachte onderwater bewoners werd ook duikspot “ the Indian” de volgende dag gedoken bij Tortola (BVI) en kon ik ook bij Jost van Dijk (BVI) het water weer in. Mijn leven werd al een stuk mooier toen zonsondergang ons vergezelde, cruisend langs Norman Island (BVI). Na 10 dagen charter van gemiddeld 15 uur per dag op de voetjes kwam eindelijk St Thomas (USVI) in zicht. Wat betekende dat we onze ‘high maintenance customers’ konden uitzwaaien. Zodra ze uit zicht waren gingen de uniformen uit, de bier in de koeler en met de tender naar Water Island (USVI). Of het de bier in het midden van de dag was, de zon brandend op mn gezicht of later de bbq terwijl de zon onder ging, maar ik was gelukkig.

De volgende dag was mn hoofd wat zwaar, maar de wasserette haalde het beddengoed op en een ‘day worker’ hielp me met het schoonmaken van de boot. Wat telefoontjes naar een bloemist en leveranciers en ik kon in de auto (linksrijdend op de weg maar met het stuurwiel links) op weg naar de leuke winkels voor gift shopping voor de volgende gasten. Vanmiddag komen ze op de boot voor zes dagen. Dus helaas was enkel gisteren de middag vrij, omdat de voorbereidingen wat langer duurde dan verwacht. Maar echt werken was het niet. Jetski’s van de reperateur ophalen en terug brengen naar de boot (tja, met wat extra rondjes duurde dat toch al snel 30 minuten scheurend op het water) en het beautycentrum uitproberen waar onze gasten volgende week heen gaan. Dus het uitzicht op St Thomas tijdens zondsondergang deed me realiseren dat mijn assepoester leven niet eens zo slecht is……….

Veel liefs van St Thomas,
Juliska


  • 18 April 2008 - 16:31

    Kurt:

    Hey toppertje,je hebt het daar helemaal niet verkeerd zo te zien.Ik gun het je daarom ook vanharte en dat werken went wel bij u...alhoewel;) XXX

  • 18 April 2008 - 16:36

    Kirstin:

    Ben jaloers!!!! Te veel eilandjes om te tellen.......
    genieten he!!! en flink boenen!!!

    kus

  • 18 April 2008 - 18:08

    Liset:

    Hey Assepoester, hoest nou? Ben blij je nog even gezien te hebben voordat je handen vol blaren zitten. Vooral het gedeelte van de gasten die weggaan klinkt goed, haha! Volgende keer verwacht ik eigenlijk wel champagne verhalen van je in plaats van bier, kom op zeg;).

    Dikke kus van Emmanuelle en mij

  • 18 April 2008 - 18:48

    Jasmin:

    The love boat...exciting and new come aboard we're expecting you.....Lieffie geniet ervan. Plaatjes van foto's wederom!

    Dikke smakkerd en de groetjes aan je mannetje!!

  • 19 April 2008 - 07:44

    Pascal:

    Ik zag ook je foto,s op je hyves maar als jullie de boot echt zo moeten laten glimmen als daar....pfffff.

    Gelukkig heb je heel af en toe ook wat tijd voor ontspanning.
    kijk al weer uit naar je volgende verhalen..

    dikke kus

  • 19 April 2008 - 07:52

    Dman:

    ben je wel eens op de "dode hond"bij de stichtse brug geweest?

  • 19 April 2008 - 09:59

    10:

    Wat zielig voor mijn meisje om in zo'n omgeving zo hard te moeten werken!
    Zal ik overkomen om je taak te verlichten?
    Het vriest hier namelijk nog steeds en gistermorgen om 6.45 uur (in de morgen!) op de fiets leek het wel Alaska.Daar hou ik niet van.
    Dus niet klagen. Een grote meid zijn en je aanpassen aan deze erbarmelijke omstandigheden.
    Je kunt altijd nog 40 uur in de week op een burostoel achter de computer gaan zitten.
    Lieve Lis wil je, als je tijd hebt, de groeten aan Bruno doen?
    Het is daar altijd beter dan in Nederland.
    Dus genieeeeten!

  • 21 April 2008 - 18:09

    Antoine:

    Hi Juliska (aka Assepoester met zere voeten), ik geloof graag dat je na een paar weken niks gedaan te hebben (dan een beetje rondhangen(6)), het er best inhakt om bijna dag-en-nacht te werken. Gelukkig lees ik ook dat je de tijd hebt om volop van al het moois te genieten. Heel veel plezier en succes met je nieuwe gasten.

    Doe de groeten aan Bruno.

    Kus, Antoine

  • 24 April 2008 - 10:25

    Diana:

    Klinkt en ziet er weer geweldig uit, geen assepoester maar princes op de boot toch?

  • 24 April 2008 - 11:02

    Maroes:

    he Juul, klinkt heerlijk! Maar ook hard werken begrijp ik..van die rijkelui zou ik me niets aantrekken, ze hebben niets beters te doen. Hier in hollands haarlem alles goed, eindelijk begint de zon te schijnen. Stije is er nu al gek op! Vooral in de zanbak...
    Liefs, Maroes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliska

Na braaf afstuderen aan de Vrije Universiteit te Amsterdam leek een vaste baan met auto en het kopen van een huis de beste toekomst. Tot drie maanden reizen me tot andere gedachten bracht. Ander half jaar later is het huis verkocht en woon ik in de Caribbean. Waar reizen en het geven van duiklessen tot mijn dagelijkse werkzaamheden behoren... Droom niet van een leven, maar leef je droom!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 91084

Voorgaande reizen:

24 Juni 2005 - 30 November -0001

Leven buiten de grens

01 Januari 2007 - 30 November -0001

Leven op n prive yacht

Landen bezocht: